Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

tisdag 8 maj 2018

Portföljen ska renodlas

Omvärdering och rensning under andra halvåret

Portföljen är mitt bagage sedan tidigare, med både bra och mindre bra innehåll.
Jag har under en tid funderat fram och tillbaks på det och nu bestämt mig för att använda årets andra halva till att rensa och sedan vikta om innehaven.

Det finns flera aktier som gått riktigt bra och de som inte gått bra
Just nu så tror jag lite på Clas Ohlson, Lucara Diamond och KappAhl. Eller så kanske det är så att jag vill tro på dem för att jag inte vill förlora de pengar jag har spenderat på dem. Ska fundera mer på om det kan vara så.
Jag tänker ge dem året ut eller till årets sista utdelning. Då blir det en sista omvärdering av dem.

Balans

Portföljen skulle må bra av mer balans mellan innehaven så det ska även andra halvåret användas till.
Det blir ett nytt mål för mig som jag ska fila lite på. I nuläget tänker jag inte att en exakt lika fördelning mellan innehaven är det viktigaste men jag vill ha en jämnare fördelning än vad det är nu.


Portföljen ska spolas ren för att vaska fram guldkornen helt enkelt.


/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar