Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

onsdag 27 juni 2018

Summering av utdelningarna i maj

Summering av utdelningarna i maj

Femte summeringen i år.
Hur blev det med utdelningar och sparkvot i maj?

Summa    213,72
Skatter och avgifter    19,40
Slutresultat    194,32

Fortsätter med jämförelsen av bensininköp/förbrukning:
Bensin april 
Ingo 2017 190,57 liter
Ingo 2018 139,71 liter


Månadssparande april
10 %

Slutsatts:
• Månadsutdelning till en biobiljett?
Har gjort lite inköp så att jag håller mig över en biobiljett till lokalbion.
Ja den här månaden kom jag i mål.

• Planerade inköp?
Planerade att inte köpa något.
Ja den här månaden köpte jag lite små poster för att nå utdelningsmålet.

• Långsiktigt tänk?
Ja., men mycket pengar har gått till annat.

• Bloggen fortsätter att hjälpa mig även denna månad.

• Billiga fonder?
Inga fondinköp så denna klarade jag igen. Känns lite väl enkelt att ha detta som ett mål.

• Månadssparande över 10 % ?
Ja, denna gick bra. Ännu en månad med sparande över målet på 10%

Köra lugnare?
• Nepps det har varit en del gasande några gånger så denna sätter jag rött på.

5 av 6 mål uppfyllda. Bra!

Det tog lång tid att få arschlet ur vagnen och göra sammanställning över månaden. Mycket tid har gått till annat
Många utgifter i maj och mycket att göra med huset osv..


/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar