Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

fredag 16 november 2018

Flytten påbörjad

Nordnet kastas ut

Som jag tidigare skrivit så kommer jag avsluta mina konton hos Nordnet, eller iaf flytta alla mina aktier till Avanza
Det som grämer mig är att Kapitalförsäkringen inte går att flytta utan där är det sälja och köpa som gäller. Lite bökigt men inget oöverstigligt hinder precis.

Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och satt bollen i rullning. Det kommer ta upp till två veckor innan finanserna är samlade hos vännerna på Avanza.

Varför? Det finns, som för det mesta, fler svar på den frågan. För det första så har jag inte gratis courtage hos dem längre (vilket var anledningen till att jag öppnade konto hos dem) och för det andra så vill jag förenkla summeringen jag gör månadsvis.


Avanzas gränssnitt tilltalar mig mer än Nordnets. Samtidigt som de på Nordnet veckovis levererar rapporter i mailen på hur portföljen gått. Olika bra på olika saker helt enkelt.


Trevlig helg på er!



/Guldfirren

1 kommentar:

  1. Hur går det för dig firren? Länge sedan man hörde av något här på din blogg..
    Hoppas att du fortsatt att gneta på. Att spara och investera kan vara tråkigt som f*n men det lönar sig i längden även om det bara är småsummor man kan undvara.

    SvaraRadera