Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

onsdag 18 april 2018

Skip.Bo

Nu är det spelkväll!


Efter julen så började vi att ha en spelkväll i veckan. Ja just det, sällskapsspel.
Det är riktigt roligt :)
Denna gång kände vi inte för något längre spelande så vi körde ett parti Skip.Bo.
Ett kortspel som enligt mig mest beror på tur medans min fru säkert skulle säga att det är strategi som avgör (gissa vem som brukar vinna). Visst är det en kombination av de bägge som avgör (precis som förra inlägget jag skrev så är det sällan bara en faktor som avgör).

Den här kvällen blev det ett riktigt jämt parti som gjorde att det blev extra kul.
Det är ett trivsamt nöje och det är riktigt skönt att inte bara sitta framför Netflix eller skärm.

Jag kom på tanken att kortspelet är lite som att köpa aktier, eller det går i alla fall att likna vid att köpa aktier.
Jag tar upp kort, tar en hastig titt, ser en öppning och spelar kortet för att genast se hur min fru använder mitt spelade kort för att avancera. De gånger jag stannade upp och tänkte några steg till gick det bättre och inte riktigt lika bra för min älskade fru.

Nu låter det som jag kommit till en fantastisk insikt och blivit upplyst, när det i själva verket är så att jag i efterhand går igenom och klurar lite över vår trevliga spelkväll och partiet Skip.Bo. Då kom lite självinsikt krypandes ur någon vrå och uppenbarade sig för mig. Trevligt!

Tanken är att jag ska stanna upp lite innan aktieköp, hålla mig till min strategi (som nästan är klar) och inte kasta ut pengar på första bästa köpmöjlighet.


Man lär sig något nytt varje dag, det gäller bara att komma ihåg det!


/Guldfirren

p.s. det var kanske inte något nytt men jag glömmer så lätt och så gärna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar