Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

torsdag 22 september 2022

Inget är som...

 Väntans tider

Jag har kommit på mig själv flera gånger med att fundera över hur det blir med kyla i vinter, hur höga elpriserna verkligen blir, hur hög räntan kommer att bli och hur det blir med bränslepriserna, hur det blir med matpriserna.
Nu är det inte så att jag är orolig över att klara av de höjningar som kommer, eller inte så mycket i alla fall. Troligen oroar jag mig mer än jag tror och vill erkänna 🙈🙉🙊 Annars hade jag nog inte funderat på framtiden. Det ligger inte för mig i vanliga fall.

Eller så har jag bara blivit gammal 😀

Fast nu väntar jag mest på att lönen ska komma in på kontot så jag kan köpa fler aktier.
Tyvärr kommer inte lönen förens den 26:e. Jag får helt enkelt öva lite på tålamodet 😄
Jag har köpt aktier som vanligt under hela vägen ned och kommer fortsätta att köpa när lönen trillar in på kontot.

Just nu funderar jag på att köpa lite i Goldman Sachs BDC Inc - GSBD - De har lite hög utdelning, precis som många aktier har fått i och med börsens tapp nedåt, och är enligt vad jag har förstått när jag tittat på det, en rätt ok aktie. De ger också utdelning i månader som är lite svaga för mig annars, januari, april, juli och oktober, vilket är en liten bonus 😊

2 kommentarer:

  1. Egentligen borde man väl inte oroa sig över allt, tror inte heller att jag behöver det. Men det är samma för mig...det bubblar i bakgrunden med jämna mellanrum...

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he nä precis :) I bland verkar det lättare sagt än gjort att inte oroa sig.

      Radera