Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

torsdag 8 februari 2018

Axfood blev lite billigare

Handla på Hemköp och Willys

Nä, jag handlar bara i nödfall på Hemköp. När jag inte orkar ta bilen till ICA. Fast det brukar ju bli bil till Hemköp också... Antar att det är när fem minuters bilresa känns för långt som det blir den där kortare resan till Hemköp på två minuter.

Hm.. det skulle gå att spara några kronor där... Fast det är max en gång per kvartal det blir Hemköp.

Willys då? Nepps, inte särskilt många besök per år. Mest för att den närmsta ligger 1 mil bort, matkasse kommer hem lite då och då samt att pengar sätts in på ICA-kortet.
Ja men se där.. ICA lyckades binda upp mig och samtidigt tjäna ränta på mina pengar...
Skrutt!

Ja ja... hur som helst så köpte jag 1 st. Axfood aktie. Jag har tänkt att öka i dem och i dag blev aktien lite billigare så jag passade på.
Det låg en ensam liten peng och skramlade så det blev ett köp som ger några kronor mer i utdelning i mars.

Jag tror de är bra och har bättre produkter än ICA (läs Petruskos inlägg) samtidigt som de kanske inte är lika skickliga marknadsförare som ICA.
Lite som Microsoft och Novell eller VHS och BetaMax eller Netscape och Internet Explorer.

Jag tror ändå på Axfood och i familjen försöker vi undvika ICAs egna produkter. :)


/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar