Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

måndag 12 februari 2018

Så här kan alla svenskar bli miljonärer

Sätt undan 10 % till sig själv


Jag har lyssnat på Per H Börjessons bok: "Så här kan alla svenskar bli miljonärer"



Jag lånade den genom Biblio-appen som är gratis och kommer från biblioteken i Sverige (tror det är många bibliotek men inte alla som gjort appen).

Appen funkar, men inte klockrent. Fast den är gratis :)
Jag hade lyssnat på det mesta av boken när det tog slut på surfdata. Jag laddade ned boken för offline-läge och då tappade den bort var jag var någonstans vilket resulterade i en massa hoppande fram och tillbaks för att hitta tillbaks till där jag sist va.
Struligt värre. Dessutom gick det nästan inte att hoppa fram och tillbaks i offline-läge, det bara hängde sig.

Hur va boken då?

Jodå, den var bra med många bra tips. Nu är det typ två veckor sedan jag lyssnat klart på boken och i ärlighetens namn så kommer jag inte ihåg så mycket.
Boken är rätt gammal och som den nybörjare jag är blev jag ibland osäker på om en del tips verkligen fortfarande är aktuella, typ sånt om räntefonder.
I stort tycker jag att den var inspirerande och givande och jag rekommenderar den nog åt nybörjare som mig,

Jag kommer nog att låna om den någon gång, lite för att inspirera mig själv.



Lite skumt blev det att lyssna på vad jag antar är tabeller i boken. Uppläsaren rabblar en massa data vilket gör att det blev lite svårt att få en överblick ibland.

En annan nackdel med ljudbok är avsaknaden av överstrykning- och antecknings-möjligheten.
Några gånger pausade jag boken och bad Siri ta en anteckning (vilket fungerar sådär).

Jag kommer forsätta att låna via Biblio-appen för att det är gratis och för att den ska fortsätta att utvecklas.



/Guldfirren

2 kommentarer:

  1. Du kanske skulle ha en flik på bloggen så man kan se vilka böcker du läst, om inte annat så för ditt eget minne :-)
    (ha ha, hoppas du fattar det komiska i insticket)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ja jag ska fixa det :)

    Toppen idé förresten ;)

    SvaraRadera