Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

måndag 26 februari 2018

K2A fick mina pengar

K2A Preffar för 290 spänn stycket.

Jag införskaffade K2A Preffar för 290 kronor st. Det bättrar på utdelningen rätt bra eftersom direktavkastningen med det priset landar på 6.97 %
Köpte även 1 st. Bosjö Fastigheter för 116,50 vilket för det priset ger en direktavkastning på 8,17 %, vilket ger ännu bättre boost i utdelningen.
Så varför inte mer i Bosjö? Just nu är det för att jag behövde öka på utdelningen i de månader som K2A Preffen ger utdelning i.

Just nu känns det som att mitt månadsmål, att få en biobiljett i utdelning, har fått mig att stirra mig lite blind på just det målet.
Jag har satt det från och med halvårsskiftet men har velat vara duktig och uppfylla det tidigare än utsatt... Hm...
Hold your horses boy! 

Stressa inte iväg! Rackarns att det ska vara så svårt att ta det lugnt... Jag ska fortsätta att öva på att sitta på händerna.
Antar att det är positivt att jag ens märkt att hur jag stressat iväg, men jag blir mindre nöjd med att det hände alls.

Tja... ska hålla in kusarna å tänka på att det bara är att resa sig å knalla vidare.

Ny dag, nya tag!


Portföljsidan uppdaterad.

/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar