Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

tisdag 30 mars 2021

Jag vill ha allt!

Det är inte mycket jag begär, är vad jag sa

Måste skaffa en framtid, ur vägen nu
Jag säljer allt, jag säljer allt, jag säljer allt och jag gör det nu...

Stillfront Group, Nyfosa, Bahnhof B, Öresund och Nobina var det som blev utkastade från min ISK till förmån för ALM Equity Pref. Genova Property Group Pref, Samhällsbyggnadsbo. i Norden D, Akelius Residential Prop. D samt en liten slatt i Aros Bostadsutveckling Pref A.

Bara Stillfront jag backat typ 10 kronor i totalt, resten har gått bra.

Lyssna nu gott folk, samlas här
Måste skaffa mig en plan, en som skakar om


Jag kom att tänka på "I want it all" av Queen, en gammal radio-dänga från min uppväxt. Jag bytte några ord i texten ovan ;) Bra låt som kanske handlar om mig... Nja så är det kanske inte riktigt men det har blivit några kliv från säkerhet och några steg mot högre direktavkastning samtidigt som det är några kliv mot mitt mål.


På Wikipedia går det att läsa att basisten i Queen, John Deacon, säger att låten handlar om Brian Mays blandade känslor efter separationen från sin fru Christine Mullen, och hans nya förhållande med Anita Dobson.

Låtskrivaren själv, Brian May, hävdar att låten handlar om att ha ambitioner och att slåss/stå upp för sina mål, Något fler verkar tycka för låten har använts mot apartheid i Sydafrika och även för homosexuellas rättigheter.


Tänk vad häftigt att skriva en låt som inspirerar folk att stå upp för sig själva och kämpa för ett bättre liv.
Coolt!



/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar