Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

tisdag 30 mars 2021

Vässade portföljen

 Släppt tungviktarna och ruschat

Vilka blev då aktierna jag köpte för att vässa portföljen?

AT&T, Altria Group och AGNC Investment är de jag valde för att få upp farten på min kapitalförsäkring.

AT&T har jag sedan tidigare och fyllde helt enkelt på lite. De är en utdelningsaristokrat med sina 36 år av höjda utdelningar och i och med att de är med på S&P 500. Kursen har varit låg en tag men de har håll kvar vid sin utdelning, jag tror och hoppas att de verkligen har koll på sitt bolag och marknaden.
Direktavkastningen ligger på 6,81 % och de delar ut i februari, maj, augusti och november.

Altria Group har jag också sedan tidigare så det blev påfyllning där med. 2019 klev de in på listan över utdelningskungar och är sedan dess både aristokrat och kung på utdelningar.
Direktavkastningen ligger på 6,5 % och de delar ut i januari, april, juli och oktober.

AGNC Investment är kanske inte så kända men de pysslar med fastighetsinvesteringar. 55 REITar (kan man säga så? 😅) investerar i dem. Corona har inte varit bra för fastigheter men AGNC är några av dem som ändå klarat sig hyffsat. Jag tycker det är mer risk med denna aktie så det blev inte så mycket pengar i den.
Direktavkastningen ligger på 8,65 % och de delar ut varje månad.


Hur kommer det gå?
Det kan jag inte vara säker på, men jag har gjort efter min plan på att spurta och lämna den trötta jag bakom mig.

Spurten på någon procent kan tyckas klen men det ska till tid och tålamod utan att det för den sakens skull blir farligt hög risk. Typ så sådär som att hoppa av en skateboard i nedförsbacke när det går alldeles för fort och benen inte hinner med ;) Så fort ska det inte gå :)


/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar