Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

fredag 5 januari 2018

Första utdelningen 2018

Som jag skrev tidigare så kom det några kronor i utdelning från:
400 st Obducat Pref, 1 st. Alm Pref och 1 st. Klövern Pref. Men även från 24 Kallebäck (de hade jag missat) Totalt 107,10 kr

Tja det blir ju faktiskt en biobiljett
Hm.. nu formades det en tanke... Tänk om jag skulle ha som mål att få en biobiljett i månaden i utdelning.
Det vore kul och skulle ge mig lite översikt samt en del att göra för att ta reda på vilka aktier jag behöver ha för att få det.
Nu tror jag i och för sig inte att jag har möjlighet att köpa de aktier som behövs för att få till det redan i februari, men efter halvårsskiftet ska det gå tycker jag (utan att ha räknat).
Kul! Mitt första officiella mål :)

/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar