Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

onsdag 17 januari 2018

Sålde DNB Teknologi och Öhman Etisk

Kostnader ska hållas kort!

Så har frugan och jag börjat tänka efter några tunna månader.
Fördelen har varit att vi har rensat ut och ätit upp det mesta i frysen och skafferiet, klart bra, men nu börjar det bli dags att fylla på igen. Vi brukar inte jaga extrapriser men har med hull och hår tagit oss an den småviltsjakten som så småningom ska motsvara att fälla en av "the great five", som att landa ett storvilt. Ja alltså att småsparandet ska göra stor skillnad :)

På samma sätt ska kostnaderna i portföljen hållas kort.
Därför har jag nu övertalat mig själv (inte alltid helt lätt) att sälja av DNB Teknologi och  Öhman Etisk Index Pacific som har lite för höga avgifter för min smak.
1,52 %  för DNB och 0,72 för Öhman.

Visserligen rätt nöjd med DNB men ska det kapas kostnader så ska det göras ordentligt.

Fonder och kostnader

Jag har inte satt någon procentsats som maxgräns ännu, men det jag är villig att betala i avgift kommer landa under 0,5% helt klart.



/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar