Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

måndag 8 januari 2018

Sparande och Om Guldfirren

Har lyckats skriva lite kort om mig själv.
Det finns en länk i högerspalten tillsammans med min Portfölj och Mina mål.


Har klurat lite på hur jag bäst spara på den klena inkomsten för att kunna investera lite mer.
Förutom de uppenbara alternativen som lätt hittas på de flesta ställen så här i januari så skulle jag kunna köra lugnare på väg till och från jobbet. Då skulle jag säkert spara en del pengar. Mitt problem är, som med mycket övrigt sparande, att jag inte ser kopplingen direkt. Å så är det ju så härligt att köra i min eget tempo, gasa om sölkorvar och njuta lite av farten... Men det blir ju dyrare och inte kommer jag fram så mycket fortare till jobbet.

Tänk om det syntes direkt i bilen hur mycket varje piggt skutt från rödljuset kostade. Eller i alla fall om det gick att få en vecko- eller månadssammanfattning över det samma.



Bild på en tandtrådspryl (som är dyrare än vanlig tandtråd)

Ett annat sätt att spara är genom att använda tandtråd, så att tandläkarräkningen inte blir dyr för att jag har fått hål i tänderna.


Tja det finns ju ännu fler bra sätt att spara på de sköna slantarna, men tjenare vad präktigt och tråkigt...
Jag antar att det är just det som är problemet, jag vill gärna ha kul, å det hela tiden :)


Jag lägger till köra lugnare till mina mål.

Jag vill inte sätta ribban för högt utan sakta vänja mig.



/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar