Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

torsdag 4 januari 2018

Köpte ALM Equity Pref

På Nordnetkontot fanns det några kronor som skvalpade så jag köpte 2 st. Alm Pref.

Pengarna hade skvalpat ett tag men så kom det några kronor i utdelning från:
400 st Obducat Pref, 1 st. Alm Pref och 1 st. Klövern Pref. Totalt 47,10 kr

Kommer inte ihåg varför jag har dessa, i alla fall inte Obducat... antar att guldfirren har simmat ett varv i skålen sedan jag köpte dem.
Hur som helst så är det barnsligt roligt när det kommer in pengar även när det inte ens räcker till en halv biobiljett.

Nu gäller det att ställa om till marathonlopps-tänk. Starten har just gått, spring inte för fort, tänk på din kapacitet, håll dig till intränat tempo.
En del springer på som sjutton medan andra tar det lugnare. Det finns alla typer av tempon och löpare, alla är där av en egen anledning med egna förutsättningar. Det alla har gemensamt är att de tänker långsiktigt och har tränat länge (oftast).

Så nu ska jag ställa in mig på att tänka långsiktigt :)


/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar