Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

onsdag 3 januari 2018

Skriv din text här...

Blankt blad kan inspirera till författande av historiska proportioner, eller bara få hjärnan att frysa. Jag lutar åt det senare. Varför ska jag då blogga, om det nu är så svårt att få ner något?
För att jag tänker utmana mig själv.

På flera ekonomibloggar har jag blivit inspirerad att lära mig eller göra något nytt. I år ska jag blogga om mina investeringar till att börja med.

Förhoppningsvis kommer bloggandet att sporra mig till fortsättning, att inte lägga av. Kollar jag på hur jag brukar göra så är det inte så troligt... Jag brukar bli inspirerad av något, nörda ner mig totalt ett tag för att sedan när jag tröttnat eller när jag tycker att jag "kan" det jag nördat ned mig i så hittar jag något nytt att nörda ner mig i.


Ekonomi, inte mitt starkaste område men det jobbar jag på att förbättra.
Hur då? Bara genom att öppna konto hos Avanza och sätta upp en månadsöverföring har jag kommit långt.
Nu kan jag inte bara flytta pengarna mellan bankkontona i slutet på månaden. Något som hänt de senaste månaderna... åren.. decenierna.. Skräp! Skrämmande när jag tänker på det.

Vad har mina pengar tagit vägen? Tja... som sand mellan fingrarna genom köp av roliga saker, verktyg, skrotiga bilar, DVDer och CD-skivor (när det begav sig), spelkonsoller, pizza och sushi, spackel och målarfärg, sprinkler till gräsmattan, robotdammsugare och allt möjligt annat.
Listan kan bli lång. nog om det sidospåret.

Nu har jag tagit mig in på området med aktier, fonder och ekonomibloggar och tänker ta tag om ekonomin.
Det finns många bra och inspirerande bloggare som jag kommer att länka till framöver. Tack för att ni delar med er av era kloka tankar och analyser :)


Ha en bra dag och ett bra år!


/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar