Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

torsdag 11 januari 2018

Ökade i Genova Pref samt köpte Oscar Pref

Eftersom jag har sagt att jag ska öka månadsutdelningarna så de räcker till en biobiljett i månaden efter halvårsskiftet 2018 så jag köpte 5 st. Genova Property Pref och 2 st. Oscar Properties Pref som båda delar ut fyra gånger per år.
Båda i månader när utdelningarna är klena. Det borde öka min årsutdelning med ca. 90 kr.

Oscar är lite av en chansning. Vägde risk mot pris och utdelning där pris och utdelningen vann.

Oscar sjönk ju en del i höstas men verkar ha bottnat nu (fast det vet jag inte säkert). Jag tror att det kommer finnas sug efter lyxigare bostäder även när det är lite kärvt, frågan är väl bara om de som har råd med lyx kommer att välja bostäder från Oscar.

Genova hade jag redan 5 st. så jag dubblade det innehavet :) Lätt att göra så här i början av sparandet.

Portföljen är uppdaterad.


/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar